2010. december 1., szerda

A SZIKLAKERT

A sziklakert építése


Az első komolyabb kertépítési feladat a sziklakert  kialakítása volt.Szerencsésnek mondhatom magam, mert egy kedves ismerős Székesfehérváron éppen felszámolta a sziklakertjét és a köveket felajánlotta nekünk, csak el kellett hordani. Ezt és a többi kő beszerzését a férjem végezte.Miután a kövek rendelkezésemre álltak, elkezdtem a sziklakert építését.Természetesen előtte sok szakkönyvet elolvastam, azután ezeket az ismereteket összevetettem a lehetőségeimmel, az itteni körülményekkel.
Földet kellett hozatni, a sziklakertnek egy stabil alapot kellett készíteni, mert ha ez nincs, nagyon megsüllyed.Bizonyos részekre az építési törmeléket is beépítettem magasításnak.Kavicsos, köves réteggel kiegészítve ez jó drénnek bizonyult, a csapadékvizet  jól elvezeti..Erre került az a föld, amit hozattunk, ebbe építettem bele a sziklákat.Nem volt könnyű munka. A nagy köveket úgy mozgattam a sziklakert tetejére, hogy rácsúsztattam egy erős műanyag zsákra és azzal húztam fel, ha görgetni nem birtam.
A sziklakert  20 méter hosszú, és 5 méter széles, középső része magasabb, így van egy D-DK-i és egy É-Ny –i  lejtője.Ezt azért csináltam így, mert vannak sziklai növények, amelyek bírják az egésznapos tűző napot, míg más fajok ennyi fényt nem igényelnek.
Ezután elkezdtem öntözni, hogy a gyomok minél hamarabb előbújjanak.Csak gyomlálás után célszerű a növényeket beültetni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése