2010. december 19., vasárnap

KERTI TÓ

2005-ben elkészült a kerti tó.A hely kiválasztása nem volt szerencsés, de nem tudhattam, hogy azon a részen  két ásónyom után szikla van.Mivel a kert többi részén már a növények nagy része be volt ültetve, így nem volt más lehetőség, mint csákánnyal,  vésővel, baltával, minden alkalmas eszközzel  a sziklákat össze kellett törni és 1 m mélységű részt ki kellett onnan bányászni.Halat mindenképpen szerettem volna bele tenni, és azoknak ekkora mélység kell, hogy át tudjanak telelni. 2004-ben elkezdtem a munkát, télen a fagy  besegített a szikla összetöréséhez, és 2005 nyarán elkészült a tó. Benépesítése a következő év feladata lett.
A tó környéke 2006-ban. A kitermelt sziklákból és hozatott földből egy kisebb sziklakertet építettem a tó mellé.Ez látható a kép elülső részén. Hátulra japánfüveket (Miscanthus sinensis fajtákat) és a kerítéshez közel olasz nádat (Arundo donax 'Variegata') ültettem 2004 tavaszán, így mikorra a tó elkészült, azok már szépen bokrosodtak.
A tó és környéke 2006-ban.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése