2011. január 3., hétfő

A SZIKLAKERT - 3.

A sziklakert beültetése

Miután a gyomok megjelentek, hozzáfogtam azok eltávolításához.Ez  innentől kezdve folyamatos munka volt, közben a növények beültetését is elkezdtem, hogy télre begyökeresedjenek. Mivel a hozatott föld igen sok gyommagot tartalmazott, két hetenként ismételni kellett a gyomlálást.Gyakorlatilag ez működik máig, azzal a különbséggel, hogy kevesebb a szabad földfelület, mert a sziklai növények jó része takarja a talajt.De hogy ne legyen egyszerű az életem, a sok sziklakerti növényt elvirágzás után vissza kell vágni és ezt a műveletet csak szikláról sziklára lépve lehet elvégezni, közben a kibújó gyomokat kiszedtem, a túlburjánzó növények egy részét eltávolítottam.Később ezeket cserépbe ültettem és elajándékoztam.Egy idő után már a komposztba kellett rakni, mert túltelített lett az ismeretségi köröm ezekből a növényekből. Akik megnézték a kertem biztos, hogy nem mentek üres kézzel, de néhány kedves ismerősnek postáztam is növényeket.
Sziklakert részlet a 2006. év nyarán.
Ekkorra a kövirózsák (Sempervivum, Jovibarba fajok) és a varjúháj félék (Sedum) megerősödtek és terjeszkedtek.

A szikla előtt két mongolkőrózsa, Orostachys spinosus látható.Nevezik ezt vénuszköldöknek is.

Ez a kép egy kora tavaszi sziklakert képe.Azért szeretem a sziklakertet, mert már márciustól vannak benne virágzó növények.A hagymásokon kívül is sok sziklakerti növény bontogatja szirmait ilyenkor, a kép március végén készült.Virágzik a sárga nárcisz, a kék fürtös gyöngyike,  a fehér korai tatárvirág és kedvenceim a kökörcsinek.Éledeznek a varjúháj félék is.
Márciusban már szemet gyönyörködtetnek a kankalinok (Primula acaulis).
Egy gyönyörű kökörcsin csokor ellenfényben.( Pulsatilla vulgaris)
Mögötte a szintén korán virágzó pázsitviola (Aubrieta) látható.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése